1. Εισαγωγή
Η υιοθέτηση μιας πολιτικής που θα ρυθμίζει τα παράπονα και τις ενστάσεις των φοιτητών του Διιδρυματικού Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών «Θεωρητική και Εφαρμοσμένη Γεωπολιτική Ανάλυση στις Διεθνείς Σχέσεις και τη Στρατηγική» αποσκοπεί να διασφαλίσει την καλύτερη δυνατή λειτουργία του ΔΠΜΣ με τρόπο που να επιδεικνύει πλήρη σεβασμό προς όλους τους εγγεγραμμένους φοιτητές. Δεδομένης της δέσμευσης του Προγράμματος σε μια φοιτητοκεντρική ακαδημαϊκή εμπειρία, η άμεση ανταπόκριση σε τυχόν παράπονα ή ενστάσεις εντάσσεται σε ένα σαφές κανονιστικό πλαίσιο, ώστε να εξασφαλίζεται η δίκαιη μεταχείριση όλων των φοιτητών, η βελτίωση της λειτουργίας του Προγράμματος, καθώς και η διασφάλιση της φήμης του Προγράμματος.
Τα παρακάτω αφορούν όλους τους φοιτητές που είναι εγγεγραμμένοι στο Πρόγραμμα και δεν αναφέρονται στις καθαρά ακαδημαϊκές πτυχές του έργου των μελών ΔΕΠ.
2. Σκοπός
Ο κανονισμός διαχείρισης των παραπόνων και ενστάσεων αποσκοπεί στην επίλυση διαφωνιών ή προβλημάτων, όπως:
α) διαφωνίες σχετικά με θέματα πορείας σπουδών και παρακολούθησης,
β) ανάρμοστη συμπεριφορά από μέλος του ακαδημαϊκού ή διοικητικού προσωπικού,
γ) ανεπαρκής καθοδήγηση των φοιτητών από μέλος του ακαδημαϊκού ή διοικητικού προσωπικού.
3. Πεδίο εφαρμογής
Οι φοιτητές αναμένεται να έχουν μελετήσει τον Οδηγό Σπουδών και τους γενικούς κανονισμούς που διέπουν τη λειτουργία του ΔΠΜΣ, ώστε να γνωρίζουν τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις τους. Υποχρεούνται επίσης να επικοινωνούν με τον Ακαδημαϊκό τους Σύμβουλο για συμβουλές και υποστήριξη σε θέματα που σχετίζονται με την πορεία των σπουδών τους. Οι φοιτητές έχουν τη δυνατότητα να υποβάλουν καταγγελία προφορικά ή γραπτά όταν μια ενέργεια ενός μέλους του προσωπικού ή μιας ακαδημαϊκής επιτροπής δεν τηρεί:
4. Ακολουθούμενη διαδικασία
Είναι σημαντικό να τονιστεί ότι δεν μπορεί οποιαδήποτε έκφραση δυσαρέσκειας εκ μέρους ενός φοιτητή αυτόματα να κινήσει μια επίσημη διαδικασία αντιμετώπισης μιας καταγγελίας. Αρκετά από τα προβλήματα που μπορεί να αντιμετωπίσει ένας φοιτητής είναι δυνατόν να επιλυθούν μέσω ενός ανοικτού και καλοπροαίρετου διαλόγου με τα αρμόδια μέλη του ακαδημαϊκού ή διοικητικού προσωπικού.
Ο φοιτητής οφείλει πρώτα απ' όλα να παρουσιάσει και να εξηγήσει το πρόβλημα στο αρμόδιο μέλος του ακαδημαϊκού ή διοικητικού προσωπικού, με σκοπό να προσπαθήσει να βρει κατάλληλη λύση που θα ήταν αποδεκτή από όλα τα εμπλεκόμενα μέρη. Στη διαδικασία αυτή μπορεί να εμπλακεί ο Ακαδημαϊκός Σύμβουλος, ώστε να διευκολυνθεί η εξασφάλιση μιας αποτελεσματικής λύσης του προβλήματος με βάση τη συγκατάθεση μετά από ενημέρωση.
5. Επίσημη εξέταση των παραπόνων των φοιτητών
Σε περίπτωση που το πρόβλημα δεν επιλυθεί μέσω της συναινετικής διαδικασίας που αναφέρεται στην ενότητα 4, ο φοιτητής έχει το δικαίωμα να υποβάλει γραπτώς στη Γραμματεία καταγγελία, απευθυνόμενη στον/στην Διευθυντή/ρια του Προγράμματος, συμπληρώνοντας το κατάλληλο έντυπο.
Ο/Η Διευθυντής/ρια του Προγράμματος λαμβάνει όλα τα απαραίτητα μέτρα για να διασφαλίσει τη δίκαιη και άμεση εξέταση της καταγγελίας και μπορεί:
6. Ενημέρωση του παραπονούμενου για τη διαχείριση του ζητήματος και τη λήψη απόφασης