Skip to main navigation Skip to main content Skip to page footer

Θεωρητική και Εφαρμοσμένη Γεωπολιτική Ανάλυση στις Διεθνείς Σχέσεις και τη Στρατηγική

ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΥ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΠΑΡΑΠΟΝΩΝ

1. Εισαγωγή

Η υιοθέτηση μιας πολιτικής που θα ρυθμίζει τα παράπονα και τις ενστάσεις των φοιτητών του Διιδρυματικού Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών «Θεωρητική και Εφαρμοσμένη Γεωπολιτική Ανάλυση στις Διεθνείς Σχέσεις και τη Στρατηγική» αποσκοπεί να διασφαλίσει την καλύτερη δυνατή λειτουργία του ΔΠΜΣ με τρόπο που να επιδεικνύει πλήρη σεβασμό προς όλους τους εγγεγραμμένους φοιτητές. Δεδομένης της δέσμευσης του Προγράμματος σε μια φοιτητοκεντρική ακαδημαϊκή εμπειρία, η άμεση ανταπόκριση σε τυχόν παράπονα ή ενστάσεις εντάσσεται σε ένα σαφές κανονιστικό πλαίσιο, ώστε να εξασφαλίζεται η δίκαιη μεταχείριση όλων των φοιτητών, η βελτίωση της λειτουργίας του Προγράμματος, καθώς και η διασφάλιση της φήμης του Προγράμματος.

Τα παρακάτω αφορούν όλους τους φοιτητές που είναι εγγεγραμμένοι στο Πρόγραμμα και δεν αναφέρονται στις καθαρά ακαδημαϊκές πτυχές του έργου των μελών ΔΕΠ.

 

2. Σκοπός

Ο κανονισμός διαχείρισης των παραπόνων και ενστάσεων αποσκοπεί στην επίλυση διαφωνιών ή προβλημάτων, όπως:

α) διαφωνίες σχετικά με θέματα πορείας σπουδών και παρακολούθησης,

β) ανάρμοστη συμπεριφορά από μέλος του ακαδημαϊκού ή διοικητικού προσωπικού,

γ) ανεπαρκής καθοδήγηση των φοιτητών από μέλος του ακαδημαϊκού ή διοικητικού προσωπικού.

 

3. Πεδίο εφαρμογής

Οι φοιτητές αναμένεται να έχουν μελετήσει τον Οδηγό Σπουδών και τους γενικούς κανονισμούς που διέπουν τη λειτουργία του ΔΠΜΣ, ώστε να γνωρίζουν τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις τους. Υποχρεούνται επίσης να επικοινωνούν με τον Ακαδημαϊκό τους Σύμβουλο για συμβουλές και υποστήριξη σε θέματα που σχετίζονται με την πορεία των σπουδών τους. Οι φοιτητές έχουν τη δυνατότητα να υποβάλουν καταγγελία προφορικά ή γραπτά όταν μια ενέργεια ενός μέλους του προσωπικού ή μιας ακαδημαϊκής επιτροπής δεν τηρεί:

  • τους κανονισμούς του προγράμματος
  • τον κώδικα δεοντολογίας που ισχύει για την ακαδημαϊκή διδασκαλία και έρευνα
  • την ορθολογική χρήση των χώρων και της σχετικής υποδομής
  • την προστασία των πνευματικών δικαιωμάτων
  • την κατάλληλη συμπεριφορά σε έναν εργασιακό χώρο
  • την ισότητα και τα μέτρα που λαμβάνονται κατά των διακρίσεων (φυλετικών, θρησκευτικών, έμφυλων, σχετικών με την αναπηρία), κατά του εκφοβισμού και της σεξουαλικής παρενόχλησης.

 

4. Ακολουθούμενη διαδικασία

Είναι σημαντικό να τονιστεί ότι δεν μπορεί οποιαδήποτε έκφραση δυσαρέσκειας εκ μέρους ενός φοιτητή αυτόματα να κινήσει μια επίσημη διαδικασία αντιμετώπισης μιας καταγγελίας. Αρκετά από τα προβλήματα που μπορεί να αντιμετωπίσει ένας φοιτητής είναι δυνατόν να επιλυθούν μέσω ενός ανοικτού και καλοπροαίρετου διαλόγου με τα αρμόδια μέλη του ακαδημαϊκού ή διοικητικού προσωπικού.

Ο φοιτητής οφείλει πρώτα απ' όλα να παρουσιάσει και να εξηγήσει το πρόβλημα στο αρμόδιο μέλος του ακαδημαϊκού ή διοικητικού προσωπικού, με σκοπό να προσπαθήσει να βρει κατάλληλη λύση που θα ήταν αποδεκτή από όλα τα εμπλεκόμενα μέρη. Στη διαδικασία αυτή μπορεί να εμπλακεί ο  Ακαδημαϊκός Σύμβουλος, ώστε να διευκολυνθεί η εξασφάλιση μιας αποτελεσματικής λύσης του προβλήματος με βάση τη συγκατάθεση μετά από ενημέρωση.

  • Εάν το πρόβλημα επιμένει και ο φοιτητής αμφισβητεί την προτεινόμενη λύση, εντός 30 ημερών από την εμφάνιση του προβλήματος, μπορεί να προχωρήσει σε επίσημη καταγγελία, όπως περιγράφεται στην επόμενη ενότητα.

 

5. Επίσημη εξέταση των παραπόνων των φοιτητών

Σε περίπτωση που το πρόβλημα δεν επιλυθεί μέσω της συναινετικής διαδικασίας που αναφέρεται στην  ενότητα 4, ο φοιτητής έχει το δικαίωμα να υποβάλει γραπτώς στη Γραμματεία καταγγελία, απευθυνόμενη στον/στην Διευθυντή/ρια του Προγράμματος, συμπληρώνοντας το κατάλληλο έντυπο.

Ο/Η Διευθυντής/ρια του Προγράμματος λαμβάνει όλα τα απαραίτητα μέτρα για να διασφαλίσει τη δίκαιη και άμεση εξέταση της καταγγελίας και μπορεί:

  1. Να συγκαλέσει συνεδρίαση της Συντονιστικής Επιτροπής του Προγράμματος για να συζητηθεί η καταγγελία. Σε περίπτωση που η καταγγελία αφορά μέλος του ακαδημαϊκού ή διοικητικού προσωπικού, το εν λόγω μέλος έχει το δικαίωμα να παρίσταται στη συνεδρίαση.
  2. Να ζητήσει τη συμβουλή εμπειρογνωμόνων, ανάλογα με τη φύση της καταγγελίας.
  3. Να ζητήσει την υποστήριξη και τη συμβουλή των αρμόδιων στελεχών του Τμήματος Τουρκικών Σπουδών και Σύγχρονων Ασιατικών Σπουδών ή του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών.

 

6. Ενημέρωση του παραπονούμενου για τη διαχείριση του ζητήματος και τη λήψη απόφασης

  • Εντός εύλογου χρονικού διαστήματος, όχι μεγαλύτερου των δύο μηνών, ο φοιτητής θα πρέπει να  λάβει εγγράφως επίσημη ενημέρωση από τον/την Διευθυντή/ρια του Προγράμματος σχετικά με τα μέτρα που έχουν ληφθεί για την αντιμετώπιση του προβλήματος.
  • Εάν η λύση που προσφέρει ο/η Διευθυντής/ρια του Προγράμματος δεν θεωρείται ικανοποιητική από τον φοιτητή, ο φοιτητής μπορεί να προσφύγει στη Γενική Συνέλευση του Τμήματος Τουρκικών Σπουδών και Σύγχρονων Ασιατικών Σπουδών, συμπληρώνοντας το ίδιο έντυπο αίτησης και παρέχοντας όλες τις λεπτομέρειες σχετικά με το πρόβλημα και τις διαβουλεύσεις που έχουν λάβει χώρα για την επίλυσή του.
  • Η Συνέλευση οφείλει να εξετάσει την προσφυγή και να λάβει απόφαση για το σύνολο του θέματος. Η απόφαση της Συνέλευσης θεωρείται οριστική.

 

ΕΝΤΥΠΟ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΠΑΡΑΠΟΝΩΝ [doc] [pdf]